În contextul măsurilor tot mai stricte privind reducerea poluării, Uniunea Europeană are în plan o nouă directivă care ar putea scoate din uz vehiculele diesel care nu sunt echipate cu filtru de particule (DPF). Această inițiativă vine în completarea eforturilor de combatere a emisiilor nocive și de protejare a calității aerului în statele membre.
Filtrul de particule este un element esențial pentru mașinile diesel moderne, având rolul de a reține și elimina particulele fine de funingine rezultate în urma arderii motorinei. Construit din materiale ceramice de înaltă performanță și conținând metale prețioase precum platină, paladiu sau rodiu, acest component este și unul dintre cele mai costisitoare din componența unui automobil.
Pe măsură ce filtrul se încarcă, acesta activează un proces automat de regenerare, prin care reziduurile sunt arse la temperaturi ridicate, reducându-se astfel aproape complet emisiile poluante.
Potrivit legislației în vigoare din România, orice vehicul omologat cu filtru de particule nu poate circula legal fără această componentă. Înlăturarea DPF-ului este considerată o modificare structurală a autovehiculului, fapt ce atrage pierderea dreptului de circulație.
În eventualitatea adoptării directivei europene, proprietarii care au eliminat acest filtru ar putea fi obligați să îl înlocuiască, suportând integral costurile. Mai mult, autovehiculele fără DPF ar putea fi excluse complet de pe drumurile publice, în cadrul unei acțiuni coordonate de conformare la noile norme de mediu.
Această posibilă măsură vine ca o continuare firească a politicilor ecologice promovate de UE și subliniază importanța responsabilității individuale în combaterea poluării urbane.
Comentarii
Trimiteți un comentariu