ANAF atrage din nou atenția consumatorilor asupra importanței bonului fiscal și îi îndeamnă să nu accepte să plătească pentru servicii sau produse dacă acesta nu le este oferit. Campania se adresează în special clienților din restaurante, baruri, cafenele și fast-food-uri, unde riscul de a nu primi documentul fiscal este mai ridicat.
La tranzacțiile cu numerar, bonul este obligatoriu și trebuie înmânat clientului pe loc. În cazul plăților efectuate prin card, comercianții nu au obligația de a tipări automat bonul fiscal, însă acesta poate fi solicitat, iar operatorul trebuie să îl ofere la cerere. Fiscul reamintește că legea protejează consumatorii în astfel de situații: dacă un comerciant refuză să emită bonul, clientul are dreptul să primească produsul sau serviciul fără să achite contravaloarea, cu excepția cazurilor în care aparatul de marcat este defect și se poate emite o chitanță conform reglementărilor. Instituția încurajează cetățenii să devină parte activă în lupta împotriva evaziunii fiscale și să semnaleze neregulile. Sesizările pot fi transmise la adresa sesizari.anaf@anaf.ro, unde pot fi trimise inclusiv fotografii sau copii ale documentelor primite în locul bonului fiscal.
Prin această campanie, ANAF își propune nu doar să responsabilizeze comercianții, ci și să ofere clienților un instrument clar de apărare a drepturilor lor.
Comentarii
Trimiteți un comentariu